ورشکستگی

نمونه دادخواست صدور حکم ورشکستگی شرکت بدهکار

دادخواست ورشکستگی از سوی طلبکار شرکت تقدیم شده است

 

به نام خدا

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی

با سلام

احتراما به استحضار عالی می رساند شخص حقوقی خوانده متوقف از تادیه دیون خود می باشد، از دادگاه محترم استدعای رسیدگی و صدور حکم ورشکستگی خوانده را دارم.

توضیحا موارد به شرح ذیل به استحضار می رسد :

الف- تاجر بودن خوانده :

خوانده شرکت سهامی خاص … به حکم بند 3 1 مادۀ 20 قانون تجارت مصوب 1311 و مادۀ یک لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 تاجر محسوب می شود و مشمول مقررات مربوط به ورشکستگی می باشد.

ب- توقف خوانده از تادیه دیون :

1-ب) خوانده از جمله مبلغ 155 میلیون ریال به خواهان بدهکار بوده است که طی سند حسابداری شرکت … مورخ 1391/10/26 به آن اقرار و تصریح شده است و طی نامۀ شماره 1175/91 مورخ 1391/10/26 که تحت شمارۀ 24575/91/77 مورخ 1391/10/27 در سازمان … ثبت شده است، پرداخت مبلغ مذکور از سوی شرکت … به سازمان … مشهد محول شده است که در همان زمان سازمان …  از پرداخت آن خودداری نموده است.

2-ب) دعوا با خواستۀ مطالبۀ وجه به شرح بند (1-ب) در شعبۀ … دادگاه عمومی مشهد از سوی خواهان دعوای حاضر طرح گردیده است که نهایتا حکم قطعی مبنی بر محکومیت شرکت … به پرداخت مبلغ 155 میلیون ریال به انضمام خسارت تاخیر تادیه صادر گردیده است.

3-ب) تصویر صورتجلسه مورخ 23/4/1393 مامور اجرائیات نیروی انتظامی در اجرای قرار تامین خواسته صادره از شعبۀ … دادگاه عمومی مشهد دائر بر اینکه از شرکت … هیچگونه اموال قابل توقیفی به دست نیامده است به پیوست دادخواست تقدیم می گردد.

بیشتر بخوانید:

4-ب) تصویر نامۀ دادورز اجرای احکام شعبۀ … دادگاه عمومی مشهد به سازمان …  مشهد مبنی بر توقیف مطالبات شرکت … نزد آن سازمان و پاسخ سازمان …  مبنی بر اینکه به علت بدهکاری شرکت … توقیف و پرداخت مبلغ اعلام شده مقدور نیست به پیوست دادخواست تقدیم می گردد.

5-ب) تصویر اجرائیه صادره از شعبۀ … دادگاه عمومی که علارغم ابلاغ به خواندۀ دعوای حاضر اقدامی در جهت اجرای آن نشده است به پیوست دادخواست تقدیم می گردد.

نهایتا با عنایت به تاجر بودن خوانده و اینکه علی رغم محکومیت مالیِ قطعی، از تادیۀ محکومٌ به عاجز بوده و متوقف می باشد از محضر دادگاه محترم استدعای صدور حکم مبنی بر ورشکستگی خوانده با تعیین نوع ورشکستگی را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا